onsdag 16. januar 2008

Søte pengepunger...


fant jeg mønstret på i Quiltemagasinet. I sommer var vi innom Mosjøen og der kom jeg over slike pengepunger i flotte fargerike stoffer. Gjett om jeg ble glad da jeg så mønstret i bladet....Jeg har så mange barne stoffer liggende og de egnet seg supert til disse pungene, de er flotte å ha når barna skal gi bursdagsgaver til klassekamerater.









Da jeg satt og sydde kom det pluttselig en liten kattepote i veien, vår litt store kattunge er fortsatt leken og trodde nålen som gikk opp og ned var noe å leke med, det var så vidt ikke poten kom under nålen...Det gikk heldigvis bra denne gangen,får følge litt med neste gang jeg syr










16 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

De var kjempefine, og så herlige stoffer da! Ooops en leken katt er ikke til å spøke med, godt det gikk bra!

Kludemutter sa...

Sikke en god idee. Fine stoffer du har brugt.

Anonym sa...

Helledussen for en søtnos! De må passe puselankene sine ja. Min kan også være litt innpåsliten på syrommet *lol*
Flotte myntpunger. Har sett det mønsteret jeg også, men hvor får man tak i magnetåpningen?

Torunn Skjærstad Moen sa...

De var kjempeflotte! Du kommer vel å tar meg litt i oppläring. Det var litt av et "stoffvarp" jeg gjorde i dag. Alt godt til deg fra asterix.

Anonym sa...

De myntpungene var virkelig søte!! Har aldri sydd noe slikt men det er en veldig god ide å sy slike til når man skal gi bort penger :) Har en voksen pus selv nå og når han var liten "hjalp" han meg endel ved symaskinen også!! De er jo bare så søte da :) Ha en god helg!

Tina sa...

Kjempe søte myntpunger:-) Søt katt også! Har fått tak i slike punglåser så jeg skal også prøve meg på slike en dag. Ha ei fin sy helg!

@afjo72 sa...

Hehe, det var en søt katt! :o)
Kjempefine pengepunger du har sydd, de blir nok populære gaver

Heidi sa...

Flotte pengepunger og morsomme stoffer!! Ja de kattene skal være der det skjer, her ligger hun inntil symaskina når jeg syr, klede jeg har under maskina (for å slippe duringa i bordet)er fullt av kattehår, så durer det ikke i bordet, durer det i katta....hehe! Ønsker deg ei koselig helg!!

Inger sa...

For en skjønn liten pus! Det er ikke like lett bestandig å få ting gjort når man har en sånn liten en rundt hendene. Masse flott du har fått sydd i alle da! Ønsker deg en flott helg!

STRIKKEMOR(O) sa...

Desse var kjempefine! Eg var også i Mosjøen i sommar og sikkert inn på samme butikken som du (Husfliden). Såg desse "klemmene" og lurte på å kjøpe nokre, men gjorde det desverre ikkje. Angrar no......

Yvonne sa...

Kjempefine!! Veldig koselig bilde av lille pusen også da. Godt det gikk bra med poten.

Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

ChatrinesLiving sa...

Så flotte dissa var! Å for en fin ide. Lille pusekatten var jo bare helt skjønn!
Ønsker deg en fin søndag!
Klem:)

Anonym sa...

Herlig kattunge! Slike punger var en god idé, ja. Dine var veldig fine!

Anonym sa...

Så fine punger! Hva bruker du i åpningen? Går ut i fra at det er sånn åpning hvor man må klemme på sidene? Selger de sånn i hobbybutikker?

Anonym sa...

For søt liten søt nos det var ,jeg smelter totalt her.
Pungene dine var flotte og fargerike.Gratulere med ny maskin.

Unknown sa...

Hei igjen!
Nå har jeg lagt igjen kommentarer overalt hos deg :-) Synes du er utrolig flink. Kan jeg få spørre om hvor mønsteret til denne pungen kan skaffes, og metall-låsen til åpningen?
Hilsen Solfrid
sol-park@tele2.no