søndag 8. februar 2009

Nytt til kjøkkenet.

Jeg har en stund nå brukt bare hjemmestrikkede kopptuer (som vi sier her i nord..) av bomull, og forelsket meg helt. De er skjønne i bruk, lette å rengjøre og så kvikker de opp kjøkkenet med fine farger.
Damene bak Mason Dixon bøkene har kommet ut med ny bok, og der fant jeg mønster på en flott handduk til kjøkkenet. Har allerede kjøpt inn garn til neste, for disse var raske å strikke.

Jeg har strikket i dobbel/tredobbel Mandarin Petite på p.4.5

Det ligger masse mønster på fine kjøkkenkluter på nettet, bla annet denne.




8 kommentarer:

Eg ... sa...

Veldig fin håndduk. Fin måte å gjøre det litt ekstra personlig og koslig på kjøkkenet. God idè...

Merethe sa...

Så fine kjøkkenkluter du har laget!

Heidi sa...

Nydelig! Her i huset er jeg avhengig av handuk på kjøkkenet, så forsøpler jeg ikke så mye med masse tørkapapir heller da......Har strikka mange og de er jo så fine til smågaver......Ser nå hos deg at jeg må kreere litt andre mønster, ikke bare firkantede, avlange og tradisjonelle......arti!
Ha ei fin vinteruke!

Lovise sa...

Det var et skikkelig artig håndkle til kjøkkenet. Kjempelurt at du kan henge det på en knagg eller noe. Men litt dumt å kjøpe ei hel bok for å få mønster....

Ha en herlig kveld med strikketøyet ditt.

Syersken sa...

Heisan Lovise, den boka inneholder annet fint og strikke også, kjøper aldri en bok kun for et mønster:)

baremona sa...

Kjempefint håndkle du har laget!! Har sett disse før og synes de er utrolig flotte! Gøy med sånt en faktisk får bruk for!!

Inger sa...

Så flott den var! Her har vi også blitt helt avhening av hjemmestrikkede kluter - det er de beste som finnes!
Ønsker deg en fin helg!

Bodil sa...

Så koselege ting til kjøkken. Dette var fristande å lage.